Monday 1 June 2009

Ze laten nog steeds op zich wachten....

De nachtegalen vinden het nog steeds geen tijd om aan echte gezinsuitbreiding te denken. Ik merk steeds dat het er echt tegenaan hangt maar dan stoppen ze weer. We gaan stug door met een rijk gevarieerd dieet van vooral insecten en dan zal het er toch echt een keer van moeten komen. Wel hebben ze een nestplaats uitgekozen. Een tralienest voor kanaries op 2 meter hoogte. Ik heb het nest wat aangekleed met plastic klimop en een tak van de thuja om iets van beschutting te verzorgen.

Waar ik dit nest heb opgehangen? Op een dag zag ik dat de man op die plaats cocosvezel in het gaas een het weven was. De man kiest meestal de nestplaats en dat weven in het gaas was volledig zinloos. Op die plek heb ik dus dit kastje gehangen en dat lijken ze te accepteren. De man zit elke dag in het nest en bouwt stug door. De pop komt ook vaak kijken en ik denk dat zij de bamboebladeren in het nest gelegd heeft. De man zie ik nooit met de bamboebladeren terwijl de pop alleen bamboe sleept. Vandaar.

Mooi is het nest nog niet maar dat geeft niet omdat dit nest niet door kan zakken.




No comments:

Post a Comment