Sunday 29 March 2009

De lente komt eraan!


Het is inmiddels al weer eind maart en dus tijd om mijn koppel in broedstemming te brengen. Japanse nachtegalen eten in de natuur heel veel insecten dus dat is wat ze nu nodig hebben. Ik ben sinds een week begonnen met het voeren van buffalowormen, meelwormen en pinky-maden. Ik gaf de hele winter deze voedseldieren al wel maar zeer beperkt en niet bepoederd. 

Sinds een week krijgen ze dus veel levend voedsel en de ingevroren pinky's. Ik bepoeder deze voedseldieren met Aves insecten strooipoeder om te zorgen dat ze voldoende vitaminen en mineralen binnen krijgen. Ze eten elke dag samen ongeveer 10 witte meelwormen, 30 buffalowormpjes en ongeveer 25 pinkymaden. Verder hun universeel en natuurlijk elke dag een stukje fruit.

Vandaag heb ik tevens een mooie grote bamboestruik gekocht die ik morgen in een speciekuip in mijn volière ga plaatsen. Foto's volgen.

No comments:

Post a Comment