Tuesday 31 March 2009

Het verblijf.



Bij mij krijgt een vogel de ruimte dus dit koppel leeft in een volière van 3 meter breed, 3 meter diep en bijna 4 meter hoog. Verder leven ze daar alleen omdat ik denk dat een ander koppel vogels alleen maar zal storen, ook als dit een soort is die niet eens lijkt op de nachtegalen. Ook lijkt het me niet prettig als er jongen zijn van 2 koppels zijn en ik dus straks met een overvolle kooi zit.

Omdat nachtegalen van nature in de ondergroei van bossen leven heb ik geprobeerd dat na te bootsen met in kuipen geplante planten. 

In mijn volière staan: 
- Een buxus die gewend is aan schaduw.
- Een bamboe omdat dit ook in hun oorspronkelijke leefgebied staat en ze met de vezels hun nesten bouwen.
- Twee coniferen. Een heel donker maar die wordt jaarlijks vervangen en dient puur als broedplant in het dichte deel van het hok. Stel dat ze daar willen broeden dan moet de mogelijkheid er wel zijn natuurlijk.
- Een rode bes.
- Een vlinderstruik met donkerpaarse bloemen.
- Een Turkse eetbare vijg.
- Een Laurierstruik.
- Een grote pot met munt.
- 2 struikconiferen.
- Aardbeien.
- Klimop.

Vanaf mijn zithoek buiten.


Zijaanzicht


Nog een zijaanzicht




No comments:

Post a Comment